loading...
خرید کارت خوان سیار
کارتخوان بازدید : 34 پنجشنبه 07 آذر 1398 نظرات (0)

هرجا که گردش مالی باشد تخلفات مالی هم هست. کارتخوان اگرچه پول به معنای فیزیکی را حذف کرده و همین باعث افزایش چند صد برابری امنیت خرید و فروش‌ها شده است، خودش به عنوان رابط مستقیم پول گاهی در معرض سوء استفاده قرار می‌گیرد. نباید فراموش کنیم که یک ذهن بیمار می‌تواند حتی از یک چاقوی میوه‌خوری یا یک خودکار استفاده نامتعارف کرده و این سوء استفاده، به کارکرد اصلی آن ابزار، ارتباط مستقیم ندارد. این مطلب اگرچه اشاره به روش‌های سودجویی از کارت خوان سیاردارد، هدفش ایجاد شناخت بیشتر برای دارندگان دستگاه‌ کارت خوان است. بسیاری از سودجویی‌ها و تخلفات مالی عملاً ارتباط مستقیم و چندانی با صاحب دستگاه کارتخوان ندارد با این حال اطلاع از آن کمک می‌کند استفاده از این وسیله کارآمد با اطمینان بیشتری انجام شود.

استفاده از کارت‌های سرقتی یا جعلی

ممکن است شخصی با کارتی که متعلق به خودش نیست از کارت خوان فروشگاهی خرید کند. این کارت ممکن است سرقتی یا در مواردی نادر جعلی باشد. در چنین شرایطی هیچ مسئولیتی متوجه فروشنده و صاحب کارت خوان نیست. مانند اینکه شخصی با پول دزدی خرید کند. فقط ممکن است در صورت نیاز مرجع قضایی، از فروشنده درخواست اطلاعات یا استعلام شود. که قطعاً چنین درخواستی به صورت کاملاً رسمی و مکتوب خواهد بود. لازم به ذکر است که این روش شایع‌ترین نوع تخلفی است که به‌ واسطه کارتخوان انجام می‌شود. جعل کارت بانکی نیاز به تخصص و تجهیزات زیادی دارد و در موارد بسیار خاص و محدود دیده شده است که شخصی بتواند کارت بانکی جعل کند. با این حال و با توجه به جذابیت موضوع سرقت پول، کلاهبرداران سراغ هر ترفندی برای سرقت خواهند رفت و کارت‌های بانکی هم از این قاعده مستثنا نیستند. لازم است فروشنده مطلع باشد در صورتی که فردی با کارت جعلی از کارت خوان آن‌ها خریداری کرد هیچ مسئولیت مستقیمی متوجه آن‌ها نیست، با این حال بهتر است محل استفاده از کارتخوان در دید دوربین‌های مستقیم دوربین‌های مداربسته باشد.

پوز سیار

تعویض و تحویل رسید جعلی با رسید اصلی

این شگرد اگرچه قدیمی است ممکن است هنوز توسط بعضی از سودجویان مورد استفاده قرار گیرد. روش کار سارق به این صورت است که قیمت کالایی را قبلاً از فروشنده استعلام می‌کنند. بعدا به شکلی رسیدی مشابه رسید کاغذی آن دستگاه شبیه‌سازی می‌کنند. ممکن است به بهانه‌هایی مانند استعلام موجودی و موارد دیگر، نمونه رسید دستگاه را برای این منظور بدست آَورند. سپس به فروشگاه مراجعه می‌کنند و به صورت واقعی خرید می‌کنند اما مبلغ اصلی را وارد نکرده و با مبلغ ناچیزی عملیات پرداخت را انجام می‌دهند. پس از آن بلافاصله رسید کاغذی جعلی از قبل آماده شده را به فروشنده تحویل می‌دهند.لازم به ذکر است این شیوه‌ کلاهبرداری معمولاً برای کالاهای کم حجم باارزش مالی بالا مانند طلا، جواهرات یا گوشی موبایل بیشتر انجام می‌شود. کافیست فروشنده بعد از هر خرید از طریق استعلام آخرین تراکنش، پس از کارت کشیدن مشتری از انتقال کامل وجه کالای یاد شده به حساب خود اطمینان حاصل کرده و بعد از آن کالا را به مشتری تحویل دهد.

سرقت کارت مشتریان توسط مشتری نماها

شیوه‌ای که اگرچه باز هیچ مسئولیت مستقیمی متوجه فروشنده نمی‌کند تاثیرگرفته از رفتار فروشنده است. سارقین مشتری‌نما اقدام به مراجعه به فروشگاه‌هایی می‌کنند که در آن فروشنده با پرسیدن رمز کارت مشتری خود اقدام به کشیدن مبلغ مورد نظر می‌کنند. آن‌ها پس از انتخاب قربانی خود، منتظر می‌مانند که کارت خود را به فروشنده بدهد و رمز را بگوید. بلافاصله رمز را به خاطر سپرده و با قربانی از فروشگاه خارج می‌شوند تا بتوانند در موقعیتی مناسب کارت مشتری را سرقت کرده و از آن سوء استفاده کنند.هترین روش ناکام گذاشتن این کلاهبرداران ایجاد فضایی است که مشتری خودش در امینت خاطر رمز عبور خود را وارد کند. اگر به هر دلیلی نیاز هست کارت خوان در محدوده فروشنده باشد کافیست از یک صفحه کلید جانبی (پین‌پد) برای وارد کردن رمز عبور مشتری استفاده کنید.

پوز سیار

دریافت وجه نقد از فروشنده

کارت عابر بانک به سرعت قابل مسدود کردن است. بنابراین متخلفین زمان کمی برای حداکثر برداشت غیرمجاز و سوء استفاده از آن را دارند. در چنین مواقعی ممکن است فردی به فروشگاهی مراجعه کرده و با داستانسرایی و حتی تطمیع، فروشنده را متقاعد کند که در قبال کارت کشیدن، وجه نقد دریافت کند. توصیه می‌شود هنگام چنین درخواستی متقاضی را به دستگاه خودپرداز یا بانک هدایت کنید و از انجام چنین کاری خودداری نمایید. قطعاً موارد ذکر شده تنها نمونه‌های کلاهبرداری با دستگاه کارت خوان سیارنیست و نخواهد بود. به عنوان یک مالک دستگاه همواره آخرین نکات ایمنی اعلام شده از طرف شرکت پشتیبانی و یا محتوای مندرج در رسانه‌های رسمی را مد نظر قرار دهید تا طعمه سودجویی این افراد قرار نگیرید. اگر نسبت به موارد فوق یا ایمنی کارتخوان سوال یا اطلاعات بیشتری مدنظرتان است با همکارن ما تماس بگیرید.

 

 

کارتخوان بازدید : 26 سه شنبه 05 آذر 1398 نظرات (0)

از اختراع سکه و پول بیش از پنج‌هزار سال می‌گذرد. با اختراع پول، کمک‌ و نیکوکاری صورت نقدی به خود گرفت و تا همین امروز تنها با تغییرات جزئی نسبت به این‌همه سال باقی مانده است. اما امروز کارتخوان در حال تغییر رفتار این فرهنگ چندهزار ساله است. صندوق‌های دریافت اعانه‌ی نقدی مانند صندوق‌های صدقه‌ای که تقریبا در تمامی کشور پراکنده و شناخته‌ شده هستند امروز با چالش بسیار جدی مواجه‌اند.

با وجود گستردگی  کارت خوان مردم کمتر تمایل و نیاز به نگهداری و حمل پول نقد دارند. و این موضوع باعث شده است واریز‌های بداهه و لحظه‌ای صندوق‌های خیریه به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند. اگر چه فرهنک وقف در کشور ما جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارد، بخش قابل توجهی از درآمد خیریه‌ها و پایگاه‌های دریافت کمک‌های مردمی به همین پرداخت‌های خرد وابسته است. تغییر رفتار مردم در نحوه کمک به مراکز خیریه تا حدود زیادی تابع رفتارهای مالی و تغییر فرهنگ پرداخت است. پایان راه صندوق‌های صدقه و خیریه‌های دریافت نقدی صندوق‌های صدقه و خیریه نقدی خواه ناخواه به پایان عمر کاری خود رسیده‌اند. سکه‌های فلزی به نسبت ارزش ریالی دردی از متقاضیان خیریه‌ها دوا نمی‌کنند کما این که بسیاری از مردم امروز سکه‌ها و اسکناس‌های خرد خود را به صندوق‌های خیریه‌ها می‌ریزند تا از شر پول‌ خردهای بلااستفاده راحت شوند. با این اوصاف حجم قابل توجهی از دریافتی‌های صندو‌ق‌های خیریه کم خواهد شد.

بخش زیادی از درآمد خیریه‌ها متمرکز به صندو‌ق‌هایی است که این اواخر به شکل توزیع در منزل و محل کار هم اقدام به دریافت کمک‌های نقدی می‌کردند. حال وقتی نقدینگی وجود نداشته باشد عملا وجود صندوق هم توجیهی ندارد. این نکته را هم باید در نظر داشت که خود تولید، توزیع، جمع‌آوری و مدیریت این صندوق‌ها هزینه‌های پنهان قابل توجهی به خیریه‌ها تحمیل می‌کند. برای حفظ درآمد خیریه‌ها در حال حاضر دو راهکار وجود دارد. اولین راه، استفاده از دستگاه خودپرداز بوده و دومین راهکار استفاده از کارتخوان است. دستگاه کارت خوان سیار جایگزین مناسب برای دریافت خیرات و نذورات نقدی آمارها نشان می‌دهد صندوق‌های خیریه‌ای که در مراکز معتبر مذهبی، دولتی یا سازمانی قرار دارند به مراتب از صندوق‌های پراکنده در گوشه و کنار شهر، خیابان‌ها و یا جاده‌ها اعانه بیشتری جذب می‌کنند. این بررسی ساده نشان داد که توزیع بدون برنامه صندوق‌ها کنار هر کوچه و خیابان باعث جذب حمایت‌های بیشتر مالی مردم نخواهد شد. گاهی در بعضی از خیابان‌ها یا کنار برخی از جاده‌ها تعدد بیش از حد و متنوع صندو‌ق‌های خیریه نه تنها باعث بدمنظره شدن شهر می‌شود، بر روی تصویر بیرونی فرهنگ انفاق و صدقه نیز تاثیر منفی می‌گذارد.کارت خوان سیار می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای صندوق‌های خیریه و صدقه باشد با این تفاوت که نباید بدون برنامه و اصول در هر مکانی یک دستگاه کارت خوان سیار برای دریافت کمک‌های مردمی قرار داد.

واگذاری امانی دستگاه کارتخوان به مراکز معتبر توسط خیریه‌ها و مراکز جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌توانند با تهیه کردن دستگاه‌های متعدد کارت خوان سیار و سپردن امانی آن به پایگاه‌های معتبر مذهبی مثل مساجد، حسینه‌‌ها، تکایا و شرکت‌ها و سازمان‌ها، همچنان به جذب کمک‌های نقدی مردم بپردازند. با این تفاوت که  کارت خوان سیار بر خلاف صندوق صدقه نیاز به نیروی انسانی ثابت برای توزیع و جمع‌آوری صندوق‌ها ندارد. امکانات داخلی دستگاه کارت خوان سیار واگذار شده قابل مدیریت است و میزان تراکنش هر کارت خوان نیز قابل گزارش‌گیری است. حرکت خیریه‌ها به سمت راهکارهای فناوری باعث پایداری خدمات انسان‌دوستانه آنها خواهد شد و تغییر رفتارهای مالی مردم مانعی برای نوع‌دوستی و کمک به دیگران به حساب نمی‌آید. عبور از مبالغ خرد اهدایی با کارت خوان امروز سکه‌های رایج فلزی و مبالغ خرد عملا جایگاهی در اقتصاد خانواده‌ها ندارند. تقریبا با کمتر از 500 تومان هیچ کالایی در سوپرمارکت‌ها نمی‌توان خریداری کرد. این واقعیتی است که پیش‌روی اقتصاد تورم زده کشور ما قرار دارد. در بسیاری از مراکز درمانی و شرکت‌های تجاری خیریه‌ها اقدام به نصب صندوق‌های صدقه شیشه‌ای و شفاف می‌کنند. اگر به تنوع اسکناس‌های ریخته شده داخل این صندوق‌ها دقت کنید کمتر اسکانس‌های درشت با مبالغ بالا در آن مشاهده می‌شود. کارت خوان می‌تواند این فرهنگ خرده‌ پرداخت را تغییر دهد. این پول‌خردهایی که درون این صندوق‌ها ریخته می‌شود به احتساب هزینه خود صندوق و شخصی که باید آن را خالی و اسکناس‌های سالم را جدا و به حساب بانک واریز کند به هیج عنوان توجیه اقتصادی ندارد. سمت دیگر این قضیه کمک‌هایی است که از طریق پوز سیاردریافت می‌شود. به ندرت کسی برای 100 یا 500 تومان هدیه از کارتخوان استفاده می‌کند. فناوری بر روی رفتاری افراد تاثیر می‌گذارد، در اینجا هم می‌توان از گرایش مثبت پرداخت مبالغ بالاتر به نفع خیریه‌ها استفاده کرد.

source : تا کارتخوان هست، نیکوکاری هست، عشق هست، مهربانی هست 

 

کارتخوان بازدید : 26 چهارشنبه 29 آبان 1398 نظرات (0)

بسياري از کساني که تصميم به خريد دستگاه کارتخوان دارند از زمان‌بندي و نحوه انتقال وجه از حساب پرداخت کننده به حساب بانکي صاحب دستگاه اطلاع دقيقي ندارند. روند کار دستگاه کارتخوان به اين صورت است که وقتي مشتري کارت مي‌کشد مبلغ از حساب مشتري کسر و به حساب بانک ارائه کننده خدمات، به پذيرنده واريز مي‌شود، سپس همه تراکنش‌ها در ساعت معيني به صورت يکجا به حساب مشتري انتقال مي‌يابد. تا قبل از بهمن‌ماه 1396 در هر شبانه‌روز 7 بار يعني تقريبا هر سه ساعت و نيم فرايند تسويه حساب پذيرنده‌ها انجام مي‌شد.از بهمن 96 به بعد به دستور بانک مرکزي کليه بانک‌ها و سرويس‌دهنده‌ها موظف به رعايت قانون تسويه حساب يک‌بار در هر 24 ساعت هستند. اين قانون بلافاصله پس از ابلاغ اجرايي شد و به تبع آن واکنش‌ها و نگراني‌هايي را نيز به دنبال داشت.
پيش ازاين به صورت مقطعي پذيرنده‌هاي برخي از بانک‌ها با مشکل فني براي تسويه به موقع مواجه شده بودند که اعتراض‌هايي را نيز ايجاد کرد. اما اين بار نقص فني يا تاخير مقطعي وجود ندارد. زمان‌بندي تسويه يا واريز به حساب دارندگان کارت به صورت رسمي تغيير کرده و به نظر مي‌رسد اين تغيير برگشت‌ ناپذير است. بنابراين تمام تراکنش‌ها در زمانبندي مشخصي که از طرف بانک مرکزي ابلاغ شده است در هر 24 ساعت يکبار (معمولا نيمه‌شب به بعد) به حساب دارندگان دستگاه کارت خوان سيار واريز خواهد شد. ادامه اين مطلب بررسي دليل اين تصميم، مروري بر استاندارهاي جهاني آن و روش هماهنگي با اين زمان‌بندي است.

علت 24 ساعت شدن روند تسويه پذيرندگان

يکي از بزرگترين چالش پيش‌روي سيستم پرداخت‌هاي الکترونيک تخلفات مالي حرفه‌اي و پيوسته مانند پولشويي است. به اين مهم مسائل ديگري مانند کلاهبرداري‌هايي که ريشه در سواد پائين ديجيتالي مردم دارد را نيز اضافه کنيد. همچنين اشتباهات سهوي پرداخت هم يک مسئله جدي پيش‌روي خدمات بانکداري الکترونيک است. از بهترين راه ‌حلهايي که سالهاست در بانکداري مدرن دنيا استفاده مي‌شود اختصاص زمان کافي براي نظارت بر تراکنش‌هاي مشکوک و بازگشت وجه پرداخت‌هاي اشتباه است. روال پرداخت و تراکنش در سيستم بانکداري الکترونيک به اين صورت است که پس از کسر وجه از حساب مشتري تا زمان واريز به حساب مقصد، مبلغ مورد نظر در حساب بانک مبدا باقي مي‌ماند. و همين امر کمک مي‌کند به آساني موارد مغاير با نظر پرداخت کننده يا تراکنش‌هاي مشکوک، قابل بررسي و حتي قابل استرداد باشد. مشروط بر اين که زمان کافي در اختيار سيستم‌هاي هوشمند رهگيري قرار گيرد. علت اخذ اين تصميم از سمت بانک مرکزي ايجاد زمان کافي براي بررسي هوشمند تراکنش‌هاي مشکوک است.

متوسط زمان تسويه پذيرندگان در دنيا و ايران

در اکثر کشورهاي پيشرفته دنيا زمان تسويه تراکنش‌هاي کارت خوان‌ 48 ساعت است.اين زمان در برخي از کشورهاي در حال توسعه مثل کشورهاي آمريکاي جنوبي و برخي از مناطق چين و هند تا 72 ساعت هم ذکر شده است. اين فرصت به سيستم بانکي زمان کافي مي‌دهد تا بتوانند هر تراکنش غير معمول را کنترل و رديابي کنند. طبيعي است که اين نظارت فقط در موارد معدود به صورت انساني انجام ميگيرد و از تکنيکها و ابزارهاي هوشمند داده‌کاوي براي اين منظور استفاده مي‌شود. زمان‌بندي 24 ساعته اعلام شده از طرف بانک مرکزي به معني حداکثر زمان اعلام شده است. يعني اگر مشتري شما ساعت 17 کارت بکشد با توجه به زمان تسويه که تقريبا بين ساعت 3 تا 5 صبح انجام مي‌شود، اين زمان کمتر از 12 ساعت خواهد بود. انتظار مي‌رفت بانک مرکزي زودتر و با يک ساختار پلکاني مثلا از سه ساعت به شش ساعت و يا دوازده ساعت اين زمان را افزايش دهد تا کسب و کارها فرصت بيشتري براي هماهنگي داشته باشند.

هماهنگي روند دريافت و پرداخت در بانکداري الکترونيک

گاهي برخي از خيابان هاي شهر، براي تردد بهتر، يا شرايط خاص، يک‌طرفه مي‌شوند. که اين امر ممکن است در روزهاي اول براي کساني که عادت داشته‌اند از همان خيابان به صورت دوطرفه استفاده کنند مشکل ايجاد کرده و آنها را ملزم به طي مسافت بيشتري مي‌کند. آيا اين موضوع دليل کافي و محکمي براي نرفتن و استفاده نکردن از خيابان است؟ تغييرات ساختارهاي پرداخت و دريافت الکترونيک اجتناب‌ناپذير است. وقتي روند دريافت و پرداخت شما تغيير مي‌کند اطمينان داشته باشيد که اين تغيير سراسري است و شرکاي بالادست و پائين‌دست‌ شما هم به تدريج ملزم به هماهنگي با اين تغيير خواهند شد. بهتر است به جاي مقابله يا دامن زدن به تصميم‌هاي غير حرفه‌اي که منجر به بازگشت به عقب است با اطمينان به شبکه بانکي کشور، خودتان را با تغييرات هماهنگ کنيد.

دستگاه پوز سيار يک وسيله قابل حذف يا جايگزيني (حداقل در کوتاه مدت) نيست. استفاده از اين دستگاه به همان اندازه که گسترش پيدا مي‌کند بايد امنيت مالي مشتريان را نيز تامين کند. و اطمينان داشته باشيد هر تصميمي در اين رابطه، مطالعه شده و تخصصي گرفته مي‌شود. شبکه بانکي کشور با توجه به پيشرفت‌هاي چندسال گذشته در زمينه پرداخت الکترونيک يکي از بهترين و امن‌ترين زيرساخت‌هاي بانکي در دنياست که دستگاههاي pos به عنوان يکي از مهمترين ابزارهاي آن محسوب شده و هر تغيير ساختاري در دراز مدت باعث بهتر شدن اين ابزار به لحاظ سرعت، امنيت و امکانات خواهد بود. درست مثل خيابان‌هاي يکطرفه‌اي که اگرچه در روزهاي اول ممکن است مسير شما را کمي دورتر کند، اما در دراز مدت سرعت و نظم بيشتري به رفت آمدهاي در حال رشد خواهد داد.

source:  تغيير زمان‌ بندي تسويه‌ حساب پذيرندگان دستگاههاي کارتخوان

کارتخوان بازدید : 31 سه شنبه 28 آبان 1398 نظرات (0)

دستگاه کارتخوان یکی از مهمترین ابزارها در کسب و کارهای امروزی به حساب می آید. تقریبا هر کسب و کاری از کارت خوان برای اخذ وجه از مشتری استفاده می کند و مشتریان هم ترجیح می دهند به جای به همراه داشتن وجه نقد، پول از کارت بانکی آنها کسر شود. هر کدام از انواع دستگاه کارت خوان سیار یا ثابت ویژگی ها، مزایا و معایب مخصوص خود را دارند.

به همین علت است که کسب و کارهای مختلف باید با توجه به شرایطی که دارند، اطلاعات کافی را از شرکت یا فردی که اقدام به فروش کارتخوان می کند، کسب کرده و سپس اقدام به راه اندازی دستگاه نمایند.

بازاریابی و فروش کارتخوان

فروش دستگاه پوز به ویژه کارتخوان سیار در سال های اخیر با رشد چشمگیری مواجه بوده که نشان از استقبال کسب و کارها از این نوع دستگاه است. شرکت های مختلفی با انجام تبلیغات و روش های مختلف بازاریابی، اقدام به فروش کارت خوان کرده اند؛ اما خریدار در هنگام خرید، به پارامترهای مهمی توجه و سپس دستگاه کارتخوان مد نظر خود را خریداری می کند. شرکت ها، سایت ها یا نمایندگان فروش دستگاه کارتخوان تلاش می کنند، تا با ارائه نکات مختلف، نظر مشتریان را برای خرید جلب نمایند.

رقابت بسیار زیادی در فروش و بازاریابی دستگاه کارت خوان وجود دارد. هرچند بسیاری از بانک ها توانسته اند با روش های درست بازاریابی کارتخوان بانکی و عرضه آن ها به صورت رایگان، در تامین بخشی از نیاز فروشگاه ها، مطب پزشکان و… موفق عمل کنند؛ اما به دلیل عدم پشتیبانی مناسب و کیفیت پایین این دستگاه ها، خرید کارت خوان نیز توجیه پذیر است. به ویژه برای برخی از کسب و کارهای بزرگ که به پوز نیاز دارند تا در زمان های پیک کاری دچار مشکل نشوند. به همین علت است که بازاریابی جهت فروش دستگاه کارتخوان کمی سخت به نظر می رسد.

در ادامه به چند نکته مهم اشاره کرده ایم که می تواند میزان فروش کارت خوان توسط شما را افزایش دهد. اگر شما هم در فروشندگی و بازاریابی این دستگاه مشغول هستید، بهتر است به صورت هوشمندانه از این نکات استفاده کنید. عدم استفاده از این نکات ممکن است کار شما را برای فروش دستگاه POS کمی سخت تر کند.

۱- ویژگی های دستگاه کارتخوان را توضیح دهید

آشنایی با ویژگی های دستگاه کارتخوان به صاحب فروشگاه یا کسب و کار این اجازه را می دهد تا بر اساس نیاز خود اقدام به خرید کند. با توجه به تنوع بسیار زیاد این نوعت دستگاه ها، باید سعی کنید تمامی ویژگی ها و تفاوت آن با دستگاه های مشابه را بیان کنید. خریدار دستگاه کارت خوان دوست دارد تفاوت های این دستگاه با دستگاه های مشابهی که شرکت های دیگر ارائه داده اند بداند. حتی ممکن است لازم باشد تفاوت دستگاه های مختلف کارت خوان موجود خودتان را نیز برایش توضیح دهید.

لازمه ارائه توضیحات کامل در مورد دستگاه کارتخوان، احاطه کامل به نکات فنی دستگاه است. اگر اطلاعات کاملی داشته باشید، تسلط بیشتری در پرزنت کردن دستگاه برای مشتری خواهید داشت و همین موضوع احتمال قانع شدن او را بیشتر می کند. در نتیجه اگر می خواهید فروش موفقی را تجربه کنید، تا جای ممکن اطلاعات خود را در مورد دستگاه کارت خوان افزایش دهید.

۲- از کاربردها سخن بگویید

این روزها همه به دنبال کاربردهای یک دستگاه هستند. اگر به دنبال فروش کارتخوان به مشتریان مختلف هستید، باید تلاش کنید کاربردهای دستگاه را برای وی تشریح کنید. در واقع پس از توضیح در مورد ویژگی های آن، از کاربردها سخن بگویید. اینکه با داشتن این دستگاه چه ویژگی هایی به فروشگاه او اضافه می شود و چه استفاده های مختلفی می تواند داشته باشد.

برای مثال برای فروش دستگاه کارت خوان سیار به فروشگاه های ثابت، کافی است یک تصویرسازی ساده برای کاربرد پوز سیار در زمان رفتن برق داشته باشید. در این صورت مسئول فروشگاه بهتر می تواند اهمیت خرید کارتخوان را لمس کند.

۳- خدمات پس از فروش همیشه مهم است!

اگر تمامی ویژگی ها و کاربردهای کارت خوان را بگویید و سخنی از خدمات پس از فروش نیاورید، احتمالا در بازاریابی و فروش دستگاه کارتخوان شکست خواهید خورد. امروزه همه چیز حول محور خدمات پس از فروش می چرخد؛ در نتیجه باید زمان زیادی را برای توضیح خدمات پس از فروش دستگاه بگذارید.

دغدغه های یک فروشگاه در مورد خدمات پس از فروش دستگاه کارتخوان را لیست کنید و سعی کنید قبل از اینکه از شما در مورد آن بپرسد، توضیحات لازم را ارائه دهید. از ویژگی های تکنسین ها، خدمات فوری، خدمات پس از فروش ویژه در ایام پیک سال و… حرف بزنید تا مسئول فروشگاه را تا جای ممکن دلگرم کنید. اگر نظر صاحب فروشگاه یا پزشک مطب را درمورد خدمات پس از فروش دستگاه پوز جلب کنید، فروش تان قطعی است.

۴- مشتریان خود را معرفی کنید

نکته بعدی، معرفی و درواقع تبلیغ فروشگاه های دیگری است که از کارتخوان شما استفاده می کنند. این معرفی، می تواند اعتماد مسئول فروشگاه را جلب کند. حتی می توانید شماره تلفن برخی از مشتریان راضی خود را در اختیارشان قرار دهید تا با او تماس گرفته و از کیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش مطمئن شوند. این کار معجزه می کند؛ آن را جدی بگیرید.

سخن پایانی

روش های بازار یابی و فروش دستگاه کارت خوان سیار و ثابت، کار تخصصی است. هرچقدر تجربه بیشتری در تبلیغات و روش های بازاریابی کارتخوان کسب کنید، احتمال فروش شما نیز بیشتر می شود. شنیدن تجربیات دیگر فروشندگان دستگاه کارت خوان نیز می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

source: چهار نکته طلایی برای بازاریابی و فروش دستگاه کارتخوان

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
امروزه قابلیت های کارت خوان سیار پیوسته در حال بروزرسانی و تغییر است و هرنوع کسب و کاری با خرید کارت خوان سیار قطعا با تحول مثبت و بزرگی همراه خواهد بود. آمار دقیقی از تعداد خرید کارتخوان نداریم! یعنی دقیقا نمی‌دانیم چه تعداد دستفروش، راننده تاکسی و پیک موتوری پوز سیار دارند اما آنچه از مشاهدات میدانی برمی‌آید کسب و کارهای زیادی هنوز از دستگاه کارت خوان استفاده نمیکنند که دلیل آن می‌تواند به مسائلی از قبیل عدم آگاهی نسبت به فواید و ضرورت این دستگاه نمی‌کنند هنوز بسیاری از مردم تصور میکنند که کارت خوان صرفا به فروشگاه و مغازه‌های ثابت تعلق دارد. بسیاری از راننده‌ها و سرویس‌کارها هم هنوز نمی‌دانند نوعی فروشنده هستند و دستگاه کارتخوان، امروز ضروری‌ ترین ابزار فروش برای آن‌هاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 159
  • بازدید سال : 1,146
  • بازدید کلی : 4,112